Orsolya
Napjainkban nagyon túlterheltek a gyerekek, rengeteg információ éri őket, amelyhez egyrészt születésüktől “hozzászoknak”, másrészt meg kell tanulniuk feldolgozni őket. Szelektálni a fontos és nem fontos információk között, és felfedezni az információk közötti összefüggéseket. Az én fiam nagyon okos, logikus gondolkodású és jól tanuló gyerek, nem emiatt vittem el a tanulástechnikára. Azért vittem el, hogy ne menjen el rengeteg ideje a sok iskolai anyag feldolgozására, és azért, hogy úgy dolgozza fel az iskolai anyagokat, hogy azok rendszerezetten „kerüljenek a fejébe”, és praktikusan előhívhatóak legyenek egy hirtelen feleléskor, dolgozatkor, témazárókor. Azt szerettem volna, ha megérti, hogy a tanulás folyamatát is lehet jól csinálni, és lehet kis hatékonysággal csak időt eltölteni vele. Megértette, és a megtanult nagyon hasznos módszereket – lényegkiemelés, vázlatírás, rendszerezés –, amelyeket nap mint nap sikerrel használ. Azt is megértette, hogy szülői segítséggel – mert én beírattam, kifizettem a tanfolyamot – kézbe kapott egy kulcsot, ami most már az ő felelőssége is, hogy él-e vele, vagy sem. A tanulástechnika tanfolyammal azt gondolom, hogy felelős és együttérző szülőként egy lehetőséget adunk a gyerekeinknek arra, hogy könnyebb legyen megfelelni azoknak az elvárásoknak, amit a felnőttek világa – valójában mi magunk – támasztunk feléjük.
Címkék: gyorsabb tanulás, hatékony tanulás, jegyzet készítése, könnyebb tanulás, lényegkiemelés, maradandó tudás, segítség tanuláshoz, tanulás folyamata, tanulási módszerek, tanulási stratégia, tanulási technikák, tartósabb tudás, vázlat készítése