A hatékony tanulás ideje és helye
A mai gyerekek (és szüleik) számtalan lehetőség közül választhatnak, hogy iskolai feladataik mellett milyen foglalkozásokra, különórákra járjanak. Mindezek hasznosak, hiszen gyarapítják a gyerekek tudását, fejlesztik a különböző képességeiket. Érdemes azonban figyelni a különórák számának egyenletes heti eloszlására.
Semmiképpen nem jó, ha minden nap a délután jelentős részét elviszik az különböző foglalkozások, a gyerek pedig csak késő délutánra vagy estére ér haza – feltehetőleg fáradtan – majd ezután kezdi meg a felkészülést a következő napra. Fáradtan nem csak a felnőttek kedvetlenebbek, a gyerekeknek is nehezebben megy az összpontosítás. Érdemes tehát csemeténket hagyni pihenni legalább egy fél órát a házi feladatok elvégzése előtt.
Érdemes továbbá arra is figyelni, hogy a tanulás megkezdése ne következzen közvetlenül étkezés után, hiszen ekkor sokkal nehezebb a koncentráció. A gyerekek szellemi teljesítőképességének délutáni csúcspontja általában 5 óra körül található. Maradandóbb tudásra tehet szert az, aki ebben az időpontban igyekszik memorizálni a nehezebben megtanulható tananyagot.
A hatékony tanulás másik fontos feltétele a megfelelő hely kiválasztása. Ne hagyjuk, hogy gyerekünk az ágyon vagy a földön fekve tanuljon! A legjobb hely erre a célra egy viszonylag nagy (író)asztal és egy nem túl kényelmes szék.
Tanfolyamunkon további fontos tényezőkkel és praktikákkal ismertetjük meg a diákokat, melyek alkalmazása fokozhatja a tanulás hatékonyságát.
“minek puska?”